KIS Středočeského kraje
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Středočeského kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Město Sázava nesouhlasí se zvýšením příspěvků na dopravní obslužnost

27/04/11

Sázava nesouhlasí se zvýšením příspěvku na dopravní obslužnost   Město Sázava nesouhlasí se zvýšením ročního příspěvku na dopravní obslužnost. Podle rozhodnutí březnové valné hromady svazku obcí BENE–BUS by měla doplatit 200 000 korun, což je téměř stoprocentní nárůst. Zvýšení příspěvku obcí zabránilo razantnímu rušení autobusových spojů, které navrhoval Středočeský kraj. Reagoval tak na to, že letos […]

Sázava nesouhlasí se zvýšením příspěvku na dopravní obslužnost
 
Město Sázava nesouhlasí se zvýšením ročního příspěvku na dopravní obslužnost. Podle rozhodnutí březnové valné hromady svazku obcí BENE–BUS by měla doplatit 200 000 korun, což je téměř stoprocentní nárůst. Zvýšení příspěvku obcí zabránilo razantnímu rušení autobusových spojů, které navrhoval Středočeský kraj. Reagoval tak na to, že letos dostal od státu na dopravní obslužnost o 180 milionů korun méně.
 
„Rada města přijala usnesení, kterým odsouhlasila navýšení poplatku pouze na čtvrt roku,“ řekl starosta Petr Šibrava. Do té doby by měl podle něj svazek obcí BENE–BUS ve spolupráci s dopravci přijmout opatření k racionalizaci autobusových spojů. Na základě úsporných škrtů byly v první vlně od 1. února zrušeny dva málo využívané spoje mezi Sázavou a Kutnou Horou. Sázavských občanů se bezprostředně dotýká avizované zrušení jednoho párového spoje mezi Sázavou a Benešovem, za jehož udržení by mělo město doplatit oněch 200 000 Kč ročně.
 
Další valná hromada svazku obcí BENE–BUS by se měla sejít v červnu. „Čekám, jestli nás vedení svazku obcí BENE–BUS vyzve k jednání. Deklarovali jsme, že jsme připraveni ke spolupráci na optimalizaci a racionalizaci spojů. Je totiž možné, že kraj seškrtá další peníze, které budou v systému opět chybět. A takovým způsobem, který zvolil BENE–BUS, se to dál řešit nedá,“ dodal Petr Šibrava.
 
Středočeský kraj kvůli nedostatku peněz na dopravní obslužnost původně navrhoval zrušit až 198 spojů, z toho 58 spojů ale nakonec po vzájemné dohodě financuje dál. Zrušeno bylo nakonec 48 spojů. Zbylých téměř 100 spojů zachránily obce tím, že schválily zvýšit příspěvek na dopravní obslužnost ze 120 Kč na 170 Kč na obyvatele ročně.
 
Jaroslava Tůmová, MAS Posázaví