KIS Středočeského kraje
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Středočeského kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Řeka Sázava i se žlutými kanoemi Bisportu je na modelu v Království železnic

25/04/13

  Žluté kanoe týneckého Bisportu „brázdí“ vlny řeky Sázavy i v největším železničním modelu České republiky – Království železnic na pražském Andělu. Návštěvníci tam najdou také typickou půlkruhovou budovu týnecké firmy, která poskytuje služby vodákům a milovníkům dalších outdoorových aktivit už 20 let.   „Naše budova je na modelu opravdu poznat. Lidi si ji pamatují, […]

 
Žluté kanoe týneckého Bisportu „brázdí“ vlny řeky Sázavy i v největším železničním modelu České republiky – Království železnic na pražském Andělu. Návštěvníci tam najdou také typickou půlkruhovou budovu týnecké firmy, která poskytuje služby vodákům a milovníkům dalších outdoorových aktivit už 20 let.
 
„Naše budova je na modelu opravdu poznat. Lidi si ji pamatují, takže kdo s námi řeku Sázavu někdy jel, vybaví se mu při pohledu na ni právě Bisport,“ říká „druhá kapitánka“ společnosti Bisport s.r.o. Markéta Pazderová. Návštěvníci podle ní určitě prominou, že modelové zpracování Posázaví není kvůli prostorovým možnostem přesnou kopií skutečnosti. Kromě řeky Sázavy v něm ale naleznou i další dominanty regionu, například Vojenské technické muzeum v Lešanech nebo horu Blaník. A nechybí tam samozřejmě ani legendární Posázavský Pacifik.
 
Na myšlenku umístit do modelu maketu budovy Bisportu přišla Markéta Pazderová, když železniční muzeum navštívila se svými dětmi. „Dověděla jsem se, že do něj přibudou střední Čechy i s řekou Sázavou. Když jsem viděla, že na některých řekách jsou malé kanoe, řekla jsem si, že by bylo pěkné, kdyby tam byly i naše žluté lodě,“ vzpomněla. Nápad se líbil i majiteli muzea, který, jak se ukázalo, s Bisportem na řeku jezdí.
 
Od letošního dubna se železniční model České republiky v Království železnic rozrostl o další dva kraje, a to Středočeský a Prahu. Přibylo téměř 200 m² nových kolejišť, na kterých se prohání 21 vlakových souprav. Model doplňují přírodní, technické a historické dominanty daného kraje.
 
Zjednodušený železniční model České republiky v současnosti představuje také kraje Ústecký, Karlovarský a Plzeňský. Dohromady má více než 550 m² kolejišť, čímž je největším modelovým kolejištěm ve střední Evropě. Dostavěn by měl mít v roce 2015 a jeho plocha bude přes 900 m².
 
Jaroslava Tůmová
 
Kontakt pro další informace:
Markéta Pazderová, tel.: 777 335 613, e-mail: marketa.pazderova@bisport.cz