KIS Středočeského kraje
Projekt Krajského informačního střediska pro rozvoj zemědělství a venkova Středočeského kraje vznikl za podpory Ministerstva zemědělství

Značku Regionální potravina letos získalo rekordních 110 výrobků

31/10/16

  Značku Regionální potravina letos získalo rekordních 110 výrobků od 110 producentů. V sedmém ročníku udělování o ni usilovalo 1475 potravin, nyní je značka na 577 výrobcích. Informovala o tom mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Vladimíra Nováková. Proti loňsku přihlásili potravináři do soutěže zhruba o 200 výrobků více. Oceněné výrobky a jejich producenti získají kromě […]

 

Značku Regionální potravina letos získalo rekordních 110 výrobků od 110 producentů. V sedmém ročníku udělování o ni usilovalo 1475 potravin, nyní je značka na 577 výrobcích. Informovala o tom mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu Vladimíra Nováková. Proti loňsku přihlásili potravináři do soutěže zhruba o 200 výrobků více.

Oceněné výrobky a jejich producenti získají kromě práva užívat logo na obalu výrobku také marketingovou podporu. Výrobci budou moci používat značku čtyři roky.

Do letošní soutěže se přihlásilo celkem 444 výrobců s 1475 výrobky. Největší zájem byl o kategorie Masné výrobky tepelně opracované včetně uzených mas a Pekařské výrobky včetně těstovin. Nejvíce přihlášených výrobků bylo v Ústeckém kraji, dále v Jihomoravském a Zlínském kraji. Za sedm let trvání soutěže obhájilo držení značky 21 výrobků.

Při nákupu regionálních potravin lidé podporují potravináře a zemědělce ze svého okolí, což může pozitivně ovlivňovat zaměstnanost v kraji. Nezanedbatelné je také ekologické hledisko. Doprava zboží na velké vzdálenosti zatěžuje životní prostředí výfukovými exhaláty.

Letos doběhl tendr na propagaci regionálních potravin. Vyhrály v něm firmy Dedeman a Comtech Group. Stát za dvouletou propagaci zaplatí 57 milionů korun. Zakázka byla rozdělená do dvou částí. Comtech za 33 milionů korun vytvoří strategii a reklamní kampaň na větší spotřebu regionálních potravin, Dedeman se za 24 milionů korun postará o samotnou realizaci kampaně. Do tendru se přihlásilo devět firem

Zařazeno v Aktuálně